Heroes of Might & Magic 3
Oh. Lenge siden jeg har spilt det nå. Må kanskje se om jeg får det oppe og går igjen;)
Synes jeg absolutt du skal! ;)
Det som overasker meg litt er at det fortsatt funker optimalt under alle OS. :P
Spilte det utrolig mye noen år tilbake..
har dessverre havnet i bunken av spill som ikke brukes alt for mye..
Det er et konge spill som enda lever bra i mange gode retro gamere.
Synd at spillet ble ødelagt så mye i IV og V. Vil gjerne ha en remake av III men med bedre grafikk i 2D og ikke 3D.
Tror ikke det kommer noen flere spill ifra denne serien ettersom FANS kranglet så mye angående IV som de prøvde å gjøre bra igjen i V men de har tapt så mye penger på å lage disse spillene så vi får se om det kommer noe VI.
Husker de skoene du kunne ta på brettene der du kunne fly over vannet, fjellene og alt :D. Det var konge.
Spiller den uoffisielle 3.5 versjonen "In the Wake of Gods" - har gitt meg en ny boom når det gjelder timer forbragt fremfor spillet. Spillet har fått en ny dimensjon og det er umulig for meg å gå tilbake til original-spillet.
Med WoG-options er det ikke noe game som blir likt det forrige - og valgmulighetene man har, herre!!
Favorittby må nok sies å være Tower eller Fortress.
Dungeon er overpowered og funker mot alt, blir derfor ingen utfordring i å spille de.
Castle er og balansert og funker mot alt, likevel Dungeon som trekker det lengste strået mellom disse hvis riktig spilt.
Conflux har jeg ikke spilt så mye, men hater og møte de, mest ettersom heroene derfra mestrer det meste av magi, har artifacts gjennom merchants og det faktum at de har en høy level 7-unit recruit pr uke gjør det ikke morsommere.
Inferno er lite spilt fra min side, funker vel egentlig best mot min setup med fortress så må nok tilbringe noen timer med disse og for å utvide horisonten.
Fortress, NB! ekstremt dyre units - betyr at man må mekke et solid income-grunnlag.
Kun spillbart med Tazar som hovedhero med grunnlag i hans armorerspesialitet. på level 23+ kommer du ikke til å kunne dø.. du får eventuellt pare ham med Bron i starten for å kunne rushe og avdekke større områder på kortere tid. Bron er eneste hero som begynner med level 3-creatures, så vidt det meg er bekjent.
Stronghold har sin styrke i skyterne, og høyspeeds thunderbirds ladet med spells fra ogre magiene. Er også eneste spillvei jeg ser for byen. Mulig thunderbirdsa blir for veike i speed så man mister initiativet i starten, behemots er uansett treige skapninger som kun kan gå grovt til verks, har noen sinnsyke abilities i og med defense-kutt på store prosenter, men svakheten er speed-mangel - noe av det viktigste i spillet.
Rampart har en veldig innbringende treasury-bygning, men det er og alt, må spille med "garb of the forest"-artifaktene i WoG for å kunne utnytte byens virkelige potensial. Fine farmer-byer dog, ressurs-rikdommen kommer jo i tillegg til treasuryen.
Necropolis er en ødelagt by i mine øyne, har spilt alt for mye med Cloak of Death, som gir syke mengder power liches.
Tower mekker jeg mest for moro skyld, har stor fascinasjon for naga queens, skytende lvl7-creatures er morsomt, nagaene blir dermed sluggere i grovdefencen på slagmarken. Når man i tillegg utvikler Santegremlins (Wog only) av en av spillets svakeste karakterer så er det kos og spiller, santagremlins er nemlig ekstremt effektive og kan likestilles med hvilken som helst lvl 3-5-skytter
Det er vell det beste spillet noen gang. Spiller det mye enda den dag i dag.
Personlig liker jeg Castle best av byene. men har også fått stor sans for Conflux
Valget av by kommer egentlig veldig an på taktikk og størrelse på mappet. Personlig har jeg Necropolis som stor favoritt, pga necromancy og dens mulighet til å bygge hær raskt i starten.
Elsker denne serien og har siden det første spillet ble lansert vært hekta til serien. Håper det kommer flere spill selv om jeg ikke har hørt om noe ennå...
Har fått testet litt "Wake of Gods" nå, men kan ikke si at jeg er helt imponert enda. Får gi det noen sjanser til. .)
Jeg har også fått noen timer med wog nå. jeg må si at jeg har fått tilbake "piffen" for å sitte på timesvis å spille heroes igjen. men dog så synes jeg wog er litt halvferdig, men har tro på at den meningen vill forandre seg så fort jeg får noen flere timer på spillet.
Heroes 3 har jeg spilt siden det kom ut, eneste spillet jeg ikke har gått lei.
Personlig liker jeg Necropolis best, men Rampart er hakk i helene.:)
Ingen over, ingen ved siden!
Spiller det med jevne mellomrom. Har nå begynt å spille det med tanteungene mine når de er på besøk. De er 9 og 10 år og synes det er veldig morsomt å spille det:)
Wake of Gods gir litt ny piff i spillet og bedre utseende, så det er absolutt verdt å legge inn.
Dette er et spill som aldri vil dø. Drømmen er at de skal komme med et nytt spill i HOMM-serien, som bevarer den magien fra de 3 første spillene.
#12 - Synes det er flott at du viser tanteungene dine denne klassikeren. Det er alt for mange av ungene i dag som bare spiller de nyeste spillene, og går glipp av veldig mange klassikere. =)
Det hadde vært en drømme om det hadde kommet et HOMM spill som hadde toppet de 3 første spillene.
Det var noe de ikke lyktes med i HOMM 4 og 5 dessverre.
#15 - Det klare de absolutt ikke. Spesielt nr 4 var veldig dårlig. Hadde noen spennende elementer, som feks at heroes var aktive under kamp, men det fungerte veldig dårlig.
Obs, du er ikke logget inn!
Alle diskusjoner på Filmbyen er forbeholdt våre registrerte brukere. Du må enten logge inn (øverst til høyre på siden) eller registrere deg for å skrive svar. Registreringen er enkel, helt gratis og tar et lite minutt å fullføre. Til gjengjeld får du tilgang til en rekke nye funksjoner og tjenester på Filmbyen.
Alle diskusjoner på Filmbyen er forbeholdt våre registrerte brukere. Du må enten logge inn (øverst til høyre på siden) eller registrere deg for å skrive svar. Registreringen er enkel, helt gratis og tar et lite minutt å fullføre. Til gjengjeld får du tilgang til en rekke nye funksjoner og tjenester på Filmbyen.
Forumtråder →
- GOD JUL! (8)
- Hvilke fotballspill... (3)
- Hvor mye spiller du... (3)
- Hva spiller du dine... (2)
- Hvilke av disse spi... (1)
- Hva er ditt siste s... (1)
- Hvilke spill venter... (1)
- KengroTV (9)
- Juks i spill! (9)
- Spillserie jeg husk... (6)
Brukeranmeldelser →
- Overskrift (0)
- jgczALetkqFRtJfA (0)
- Overskrift (0)
- Overskrift (0)
- UIUuOYubjnRWxAzdz (0)
- PAtMtAJmysN (0)
- qFJNubaeOgr (0)
- Overskrift (0)
- Overskrift (0)
- JbrJkKaPluTZcwb (0)

Er det noen flere enn meg som fortsatt spiller dette fantastiske spillet? Spillet fylte nettopp 10år, og jeg tror faktisk jeg har spilt det hver dag siden det kom... :)
Hva er i såfall din favorittby? Og hvorfor?